پاسخ ارزان هند به لپ تاپ لوحه‌اي آيپد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 49
نویسنده : مولوی
 
رايانه‌هاي همراه لوحه‌اي، راه زيادي را از گذشته تاكنون، با تاريخچه‌اي آكنده از ناكامي، طي كرده‌اند، اما سرانجام به لطف موفقيت لپ تاپ لوحه‌اي (تبلت) Apple iPad توانستند محبوبيت خوبي را بين كاربران كسب كرده و در بازار لپ‌تاپ‌ها جايگاه ويژه‌اي را براي خود به‌دست آورند. لپ‌تاپ لوحه‌اي آيپد كه قيمت آن از 499 دلار شروع مي‌شود، هنوز براي خيلي‌ها وسيله‌اي گران به حساب مي‌آيد.

به همين دليل دولت هند تصميم گرفته تا با ارائه يك نمونه آزمايشي از لپ تاپ‌هاي لوحه‌اي ارزان، قيمت اين نوع از رايانه‌هاي همراه را كاهش دهد. بر اساس اين طرح دولت هند اعلام كرده است كه قصد دارد يك لپ تاپ لوحه‌اي ارزان را با قيمت 35 دلار توليد و در دسترس عموم قرار بدهد. اين دستگاه كه مي‌تواند تعدادي از قابليت‌هاي پايه رايانه‌اي مانند براوز كردن به وب و كنفرانس ويدئويي را ارائه كند، بناست تا در سال 2011 به‌صورت گسترده‌اي در دسترس دانش‌آموزان هندي قرار بگيرد.

اين وسيله براي اولين بار در يك برنامه تلويزيوني به نام (Gadget Guru) توسط وزير توسعه منابع انساني هند به معرض ديد عموم گذاشته شد.

دولت هند تلاش مي‌كند تا قيمت اين لپ‌تاپ‌هاي لوحه‌اي را از 1500 روپيه (35 دلار) تا حد 10 دلار پايين بياورد و بر همين اساس از شركت‌هاي تجاري و كارخانه‌هاي توليدي دعوت به عمل آورده است تا براي توليد اين دستگاه با قيمت‌هاي تمام شده پايين‌تر سعي و كوشش داشته و بر اين اساس با دولت هند مشاركت كنند. اخيرا موسس رايانه‌هاي همراه ارزان دانش آموزي OLPC، سازنده و ابداع كننده فناوري OLPC، در اين زمينه از دولت هند اعلام پشتيباني كرده و پيشنهاد در اختيار گذاشتن فناوري OLPC را براي استفاده در اين نوع رايانه‌هاي لوحه‌اي به آنها داده است.

مشخصات رايانه لوحه‌اي 35 دلاري هندي

صفحه نمايش مجازي

قابليت وايفاي

يك دوربين وب كم درون ساخت

2 گيگابايت حافظه رم

سيستم عامل آندروييد

منبع:

http:‌/‌‌/‌gadgetmagazine.com



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست

:: موضوعات مرتبط: سخت افزار , نرم افزار , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: